I mortai largamente usati sò i mortai per intonacu, i mortai resistenti à e crepe è i mortai per muratura. E so differenze sò e seguenti:
Mortarium resistente à e crepe:
Hè una malta fatta d'agente anti-fessura fattu di lozione polimerica è additivazione, cimentu è sabbia in una certa proporzione, chì pò risponde à una certa deformazione è ùn mantene micca fessurazioni.
A malta resistente à e crepe hè u materiale finitu, chì pò esse adupratu aghjunghjendu acqua è mischjendu direttamente. U materiale di malta anti-crepe finitu hè sabbia fina, cimentu è agente anti-crepe. U materiale principale di l'agente anti-crepe hè un tipu di fume di silice, chì pò riempie i pori trà e particelle di cimentu, furmà geli cù prudutti d'idratazione è reagisce cù l'ossidu di magnesiu alcalinu per furmà geli.
Mortaia per intonacu:
A malta applicata nantu à a superficia di l'edifizii è di i cumpunenti è a superficia di i materiali di basa, chì pò prutege u corsu di basa è risponde à i requisiti d'usu, pò esse chjamata cullettivamente malta per intonacu (cunnisciuta ancu cum'è malta per intonacu).
Muratura di malta:
Un additivu per l'impilamentu di edifici cumpostu di materiale in gel (di solitu cimentu è calce) è aggregati fini (di solitu sabbia fina naturale).
A ritenzione d'acqua di a malta si riferisce à a capacità di a malta di priservà l'acqua. A malta cù una scarsa ritenzione d'acqua hè propensa à u sanguinamentu è à a segregazione durante u trasportu è u almacenamentu, vale à dì, l'acqua galleggia sopra è a sabbia è u cimentu affundanu sottu. Deve esse rimescolata prima di l'usu.
Tutti i tipi di strati di basa chì necessitanu a custruzzione di malta anu una certa ritenzione d'acqua. Sè a ritenzione d'acqua di a malta hè scarsa, durante u prucessu di rivestimentu di malta, finu à chì a malta pronta hè in cuntattu cù u bloccu o u stratu di basa, l'acqua serà assorbita da a malta pronta. À u listessu tempu, l'acqua evaporerà da a superficia di a malta chì si trova di fronte à l'atmosfera, risultendu in una mancanza d'acqua per a malta per via di a perdita d'acqua, affettendu l'ulteriore idratazione di u cimentu, affettendu u sviluppu nurmale di a resistenza di a malta, risultendu in una maggiore resistenza. In particulare, a resistenza di l'interfaccia trà u corpu induritu di a malta è a basa diventa bassa, risultendu in screpolature è cadute di a malta. Per a malta cù una bona ritenzione d'acqua, l'idratazione di u cimentu hè relativamente sufficiente, a resistenza pò sviluppassi nurmalmente è pò ligà si bè cù u stratu di basa.
Dunque, aumentà a ritenzione d'acqua di u mortar ùn hè micca solu favurevule à a custruzzione, ma ancu aumenta a resistenza.
Data di publicazione: 27 di maghju 2022