A prucedura per u trattamentu di u carbone attivatu consiste tipicamente in una carbonizazione seguita da una attivazione di materiale carbonaceu d'origine vegetale. A carbonizazione hè un trattamentu termicu à 400-800 ° C chì cunverte e materie prime in carbone minimizendu u cuntenutu di materia volatile è aumentendu u cuntenutu di carbone di u materiale. Questu aumenta a resistenza di i materiali è crea una struttura porosa iniziale chì hè necessaria se u carbone deve esse attivatu. L'aghjustamentu di e cundizioni di carbonizazione pò influenzà significativamente u pruduttu finale. Una temperatura di carbonizazione aumentata aumenta a reattività, ma à u listessu tempu diminuisce u vulume di pori presenti. Questa diminuzione di u vulume di pori hè dovuta à un aumentu di a cundensazione di u materiale à temperature più elevate di carbonizazione chì produce un aumentu di a resistenza meccanica. Dunque, diventa impurtante sceglie a temperatura di prucessu curretta basata annantu à u pruduttu di carbonizazione desideratu.
Questi ossidi si sparghjenu fora di u carbone, risultendu in una gassificazione parziale chì apre i pori chì eranu prima chjusi è sviluppa ulteriormente a struttura porosa interna di u carbone. In l'attivazione chimica, u carbone reagisce à alte temperature cù un agente disidratante chì elimina a maiò parte di l'idrogenu è di l'ossigenu da a struttura di u carbone. L'attivazione chimica spessu combina a fase di carbonizazione è di attivazione, ma queste duie fasi ponu ancu accade separatamente secondu u prucessu. Superficii elevate superiori à 3.000 m2/g sò state trovate quandu si usa KOH cum'è agente attivante chimicu.
Carbone attivatu da diverse materie prime.
Oltre à esse un adsorbente utilizatu per parechji scopi diversi, u carbone attivatu pò esse pruduttu da una ricchezza di diverse materie prime, ciò chì ne face un pruduttu incredibilmente versatile chì pò esse pruduttu in parechje zone diverse secondu a materia prima dispunibule. Alcuni di sti materiali includenu gusci di piante, noccioli di frutti, materiali legnosi, asfaltu, carburi metallichi, neri di carbone, depositi di scarti da acque reflue è scarti di polimeri. Diversi tipi di carbone, chì esistenu digià in una forma carbonacea 5 cù una struttura di pori sviluppata, ponu esse ulteriormente trasfurmati per creà carbone attivatu. Ancu se u carbone attivatu pò esse pruduttu da quasi ogni materia prima, hè più economicu è rispettosu di l'ambiente pruduce carbone attivatu da materiali di scarto. I carboni attivati prudutti da gusci di noce di coccu anu dimustratu di avè alti volumi di micropori, ciò chì li rende a materia prima più cumunamente utilizata per applicazioni induve hè necessaria una alta capacità di adsorbimentu. A segatura è altri materiali di scarti legnosi cuntenenu ancu strutture microporosi fortemente sviluppate chì sò bone per l'adsorbimentu da a fase gassosa. A pruduzzione di carbone attivatu da i noccioli d'aliva, di prugna, d'albicocca è di pesca produce adsorbenti assai omogenei cù una durezza significativa, resistenza à l'abrasione è un altu vulume di micropori. I rottami di PVC ponu esse attivati se l'HCl hè eliminatu in anticipu, è risultanu in un carbone attivatu chì hè un bon adsorbente per u blu di metilene. I carboni attivati sò stati ancu prudutti da rottami di pneumatici. Per distingue trà a vasta gamma di pussibuli precursori, diventa necessariu valutà e proprietà fisiche risultanti dopu l'attivazione. Quandu si sceglie un precursore, e seguenti proprietà sò impurtanti: a superficia specifica di i pori, u vulume di i pori è a distribuzione di u vulume di i pori, a cumpusizione è a dimensione di i granuli, è a struttura/carattere chimicu di a superficia di u carbone.
Sceglie u precursore currettu per l'applicazione adatta hè assai impurtante perchè a variazione di i materiali precursori permette di cuntrullà a struttura di i pori di carbone. Diversi precursori cuntenenu quantità variabili di macropori (> 50 nm) chì determinanu a so reattività. Quessi macropori ùn sò micca efficaci per l'adsorbimentu, ma a so presenza permette più canali per a creazione di micropori durante l'attivazione. Inoltre, i macropori furniscenu più percorsi per e molecule di adsorbatu per ghjunghje à i micropori durante l'adsorbimentu.
Data di publicazione: 01-04-2022