A struttura unica è porosa è a vasta superficia di u carbone attivatu, cumminata cù e forze d'attrazione, permette à u carbone attivatu di catturà è di mantene diversi tipi di materiali nantu à a so superficia. U carbone attivatu vene in parechje forme è varietà. Hè pruduttu trasfurmendu un materiale carbonaceu, più spessu carbone, legnu o gusci di coccu, in un ambiente à alta temperatura (cum'è un fornu rotativu [5]) per attivà u carbone è creà a struttura superficiale altamente porosa.
U carbone attivatu hè unu di i prudutti i più usati in l'industria di u trattamentu di l'acqua. Hè estremamente porosu cù una grande superficia, ciò chì ne face un materiale adsorbente efficiente. U carbone attivatu appartene à u gruppu di materiali di carbone porosu chì anu una alta capacità di adsorbimentu è capacità di riattivazione. Parechje sustanze sò aduprate cum'è materiale di basa per pruduce AC. I più cumuni di quelli aduprati in a purificazione di l'acqua sò a guscia di noce di coccu, u legnu, u carbone antracite è a torba.
Esistenu diverse forme di carbone attivatu, ognuna chì offre diverse caratteristiche di materiale chì a rendenu ideale per applicazioni specifiche. Cusì, i pruduttori offrenu una vasta gamma di prudutti di carbone attivatu. Sicondu l'applicazione, u carbone attivatu pò esse adupratu in forma di polvere, granulare, estrusa, o ancu liquida. Pò esse adupratu solu, o cumminatu cù diverse tecnulugie, cum'è a disinfezione UV. I sistemi di trattamentu di l'acqua utilizanu tipicamente carbone attivatu granulare o in polvere, cù u carbone attivatu granulare (GAC) da u carbone bituminoso chì hè a forma più cumunamente aduprata. A guscia di noce di coccu hè emersa cum'è una di e migliori forme di carbone attivatu per i bisogni di u sistema di filtrazione di l'acqua. I carboni attivati à basa di guscia di noce di coccu sò micropori. Quessi picculi pori currispondenu à a dimensione di e molecule contaminanti in l'acqua potabile è dunque sò assai efficaci per intrappulalli. E noci di coccu sò una risorsa rinnuvevule è facilmente dispunibili tuttu l'annu. Crescenu in gran numeru è ponu esse cunservate per un bellu pezzu.
L'acqua pò cuntene contaminanti chì ponu influenzà a salute è a qualità di vita. L'acqua destinata à u cunsumu umanu deve esse priva d'organismi è di cuncentrazioni di sustanzi chimichi chì ponu esse periculosi per a salute. L'acqua chì bevemu ogni ghjornu deve esse priva di ogni inquinamentu. Ci sò dui tippi d'acqua potabile: acqua pura è acqua sicura. Hè impurtante distingue trà sti dui tippi d'acqua potabile.
L'acqua pura pò esse definita cum'è acqua priva di sustanzi estranei, innocui o micca. Da un puntu di vista praticu, però, l'acqua pura hè difficiule da pruduce, ancu cù l'attrezzature sofisticate attuali. D’altronde, l'acqua sicura hè acqua chì ùn hè micca prubabile di causà effetti indesiderati o avversi. L'acqua sicura pò cuntene certi contaminanti, ma questi contaminanti ùn causeranu micca rischi o effetti negativi per a salute umana. I contaminanti devenu esse in un intervallu accettabile.
Per esempiu, a clorurazione hè aduprata per disinfettà l'acqua. Stu prucessu, però, introduce trialometani (THM) in u pruduttu finitu. I THM presentanu risichi putenziali per a salute. U cunsumu à longu andà d'acqua clorurata pare aumentà u risicu di sviluppà u cancru di a vescica finu à l'80 per centu, secondu un studiu publicatu in a rivista di u National Cancer Institute (St. Paul Dispatch & Pioneer Press, 1987).
Cù a crescita di a pupulazione mundiale è a dumanda d'acqua sicura più chè mai, serà di grande preoccupazione in un futuru vicinu chì l'impianti di trattamentu di l'acqua sianu più efficaci. D’altronde, l'approvvigionamentu d'acqua à e famiglie hè sempre minacciatu da contaminanti cum'è i prudutti chimichi è i microorganismi.
U carbone attivatu hè statu utilizatu cum'è mezu di filtrazione di l'acqua per a purificazione di l'acqua potabile per parechji anni. Hè largamente utilizatu per a rimuzione di contaminanti in l'acqua per via di a so alta capacità di adsorbimentu di tali cumposti, risultante da a so grande superficia è porosità. I carboni attivati anu caratteristiche superficiali è distribuzione di a dimensione di i pori variate, caratteristiche chì ghjocanu un rolu impurtante in l'adsorbimentu di contaminanti in l'acqua.

Data di publicazione: 26 di marzu di u 2022