U carbone attivatu, qualchì volta chjamatu carbone attivatu, hè un adsorbente unicu apprezzatu per a so struttura estremamente porosa chì li permette di catturà è mantene efficacemente i materiali.
Ampiamente adupratu in parechje industrie per rimuovere i cumpunenti indesiderati da liquidi o gasi, u carbone attivatu pò esse applicatu à un numeru infinitu di applicazioni chì richiedenu a rimozione di contaminanti o materiali indesiderati, da a purificazione di l'acqua è di l'aria, à a bonifica di u terrenu, è ancu a recuperazione di l'oru.
Eccu una panoramica di questu materiale incredibilmente diversu.
CHÌ HÈ U CARBONE ATTIVATU ?
U carbone attivatu hè un materiale à basa di carbone chì hè statu trasfurmatu per massimizà e so proprietà adsorbenti, dendu un materiale adsorbente superiore.
U carbone attivatu vanta una struttura di pori impressiunante chì li dà una superficia assai alta nantu à quale catturà è mantene i materiali, è pò esse pruduttu da una quantità di materiali organici ricchi di carbone, cumpresi:
Gusci di noce di coccu
Legnu
Carbone
Torba
È di più…
Sicondu u materiale di partenza, è i metudi di trasfurmazione aduprati per pruduce carbone attivatu, e proprietà fisiche è chimiche di u pruduttu finale ponu differisce significativamente.² Questu crea una matrice di pussibilità di variazione in i carboni prudutti cummercialmente, cù centinaie di varietà dispunibili. Per via di questu, i carboni attivati prudutti cummercialmente sò assai spezializati per ottene i migliori risultati per una data applicazione.
Malgradu tali variazioni, ci sò trè tippi principali di carbone attivatu pruduttu:
Carbone Attivatu in Polvere (PAC)
I carboni attivi in polvere sò generalmente in a gamma di dimensioni di e particelle da 5 à 150 Å, cù alcune dimensioni estreme dispunibili. I PAC sò tipicamente usati in applicazioni di adsorbimentu in fase liquida è offrenu costi di trasfurmazione ridotti è flessibilità in u funziunamentu.
Carbone Attivatu Granulare (GAC)
I carboni attivi granulari generalmente varianu in dimensioni di particelle da 0,2 mm à 5 mm è ponu esse aduprati sia in applicazioni in fase gassosa sia in fase liquida. I GAC sò populari perchè offrenu una manipulazione pulita è tendenu à durà più longu chè i PAC.
Inoltre, offrenu una resistenza (durezza) migliorata è ponu esse rigenerati è riutilizzati.
Carbone Attivatu Estrusu (EAC)
I carboni attivi estrusi sò un pruduttu in pellet cilindricu chì varieghja in grandezza da 1 mm à 5 mm. Tipicamente usati in reazioni in fase gassosa, l'EAC sò un carbone attivatu pesante per via di u prucessu di estrusione.
Altre varietà di carbone attivatu includenu:
Carbone attivatu da perle
Carbone impregnatu
Carboniu rivestitu di polimeru
Panni di carbone attivatu
Fibre di carbone attivatu
PROPRIETÀ DI U CARBONE ATTIVATU
Quandu si sceglie un carbone attivatu per una applicazione particulare, una varietà di caratteristiche devenu esse cunsiderate:
Struttura di i pori
A struttura di i pori di u carbone attivatu varieghja è hè in gran parte u risultatu di u materiale di partenza è di u metudu di pruduzzione.¹ A struttura di i pori, in cumbinazione cù e forze attraenti, hè ciò chì permette l'adsorbimentu.
Durezza/Abrasione
A durezza/abrasione hè ancu un fattore chjave in a selezzione. Parechje applicazioni richiederanu chì u carbone attivatu abbia una alta resistenza di e particelle è una resistenza à l'attritu (a scomposizione di u materiale in fine). U carbone attivatu pruduttu da e gusci di noce di coccu hà a più alta durezza di i carboni attivati.4
Proprietà adsorbenti
E proprietà assorbenti di u carbone attivatu includenu parechje caratteristiche, cumprese a capacità adsorbente, a velocità di adsorbimentu è l'efficacia generale di u carbone attivatu.4
Sicondu l'applicazione (liquidu o gasu), ste proprietà ponu esse indicate da una quantità di fattori, cumpresi u numeru di iodu, a superficia è l'attività di u tetracloruru di carbonu (CTC).4
Densità apparente
Mentre chì a densità apparente ùn hà micca effettu nant'à l'adsorbimentu per unità di pesu, hà da influenzà l'adsorbimentu per unità di vulume.4
Umidità
Idealmente, a quantità di umidità fisica cuntenuta in u carbone attivatu duveria esse trà 3 è 6%.
Cuntenutu di cenere
U cuntenutu di cenere di u carbone attivatu hè una misura di a parte inerte, amorfa, inorganica è inutilizabile di u materiale. U cuntenutu di cenere serà idealmente u più bassu pussibule, postu chì a qualità di u carbone attivatu aumenta à misura chì u cuntenutu di cenere diminuisce. 4
Data di publicazione: 15 di lugliu di u 2022